Thursday, September 24, 2015

Sayang, Imam, Aboh

Beberapa hari selepas berpisah macam-macam yang difikirkan. Tipu kalau hati tak ingatkan dia. Hubungan sbg pasangan bertahun dilalui, hubungan sbg suami isteri tidak sampai setahun. Allah pun telah hadiahkan malik pada kami tapi hubungan sebagai ibu dan aboh pada malik tidak kesampaian. ='( 

Mana janji-janji mahu hidup bahagia sekeluarga? Kau pergi dan datang macam tu je. Mana lelaki yang aku kenal, yang mahu mendidikku, menerimaku sbb agamaku, menerimaku sbb sayangkanku, yang mahu anak sebaik diriku.

Aku terkulai bila kau pergi. Ya Allah.. betul ke apa yang berlaku. Aku tahu akan kesalahanku, aku bukan manusia yang sempurna. Aku sayangkan dia.. marahku kerana aku terasa diri ni di pandang hina, yang tak dihargai. Aku tak pernah mengharapkan kau jadi suami yang sempurna, aku terima akan setiap silap, tapi kenapa kau xboleh terima kekuranganku. Bersabarlah denganku dan didikan aku untuk jadi isteri yang mulia. Bukan mencari alasan kekurangan ni sebagai penyebab untuk mencari kesempurnaan pada orang lain. 

Tak ingat ke, dulu kala, kita pernah ada pada masa tu juga. ada pada tempat kau dan dia sekarang ni? ='( Aku xpernah paksa untuk kau terima aku, atau berkahwin dengan aku. Kita berkahwin sebab atas dasar sayang kita. Betul tak? Mana kau pergi... Mana kau lupakan diri... kalau satu hari nanti aku terdengar berita kau akan kahwininya, aku doakan kau bahagia, itulah yang aku selalu nakkan. Asalnya untuk melihat kau bahagia dgn aku, tapi xberkesampaian ='( kau tak berikan peluang tu untuk aku. Jagalah diri sayang. Aku rindukan kau.. malik pun juga.. 

No comments:

Post a Comment